Od kuchni

Spadly temperatury wiec spokojnie moge zaproponowac typowe jesienno-zimowe danie.


Risotto, tradycyjne danie kuchnii lombardzkiej a szczegolnie mediolanskiej, to tradycyjne jest z szafranem. Potrawa jest podawana jako pierwsze danie. Chcialam zaproponowac, moja wersje risotto z czerwonym winem. Moja, bo w oryginale powinno byc wino barolo, ktore niestety duzo kosztuje, wiec ja uzywam zwykle czewone wino i tez smakuje dobrze. Trzeba tez dobrze wybrac gatunek ryzu najlepszy jest "arborio"
                                                                                  
  



cebule pokrajona w kostke trzeba ladnie zeszklic na oleju w garnku




dojemy ryz chwile mieszamy , nastepnie dolewamy po troche goracy rosol przygotowany wczesniej(jak mam malo czasu to robie taki z kostki)

rosol dolewa sie na raty za kazdym razem jak sie wchlonie dolewamy kolejna porcje, slawni kucharze polecaja nie mieszac nigdy ale ja od czasu do czasu machne drewniana lyzka po garnku( nie za czesto)
Risotto jest prawie gotowe kiedy ostatnia porcja rosolu sie wchlonela i ryz jest "al dente" w tym momencie dolewamy wino( ilosc- klasyczny kieliszek do czerwonego wina) oczywiscie gotujemy chwile az troche odparuje 
Paktycznie risotto jest juz gotowe, jednak prawdziwi smakosze dodaliby na sam koniec troche masla tuz po zdjeciu z ognia.


Potrawa jest gotowa, juz na talerzu posypujemy startym parmezanem.
Risotto ma wiele odmian, mozna zamiast czerwonego wina dodac troche bialego i szafran. teraz zaczyna sie sezon grzybowy mozna wiec zrobic z grzybami, z cukinia, z krewetkami i smietana z odrobina wodki, ze szparagami.



Komentarze

Prześlij komentarz