7 października 2013

Milosc od pierwszego wejrzenia

Jest kilka ksiazek, ktore znam na pamiec i wszystkie sa autorstwa Joanny Chmielewskiej. Dzis moja ulubina pisarka odeszla na zawsze i nie naucze sie juz jej nowych ksiazek na pamiec. Zawsze bede wracac do tych, ktore juz znam. Pamietam dokladnie jaka byla pierwsza w mojej kolekcji to "Upiorny legat" dostalam ja na gwiazdke w 1989 roku.  Wtedy bylam za mala do tej pozycji ale jakos mi to nie przeszkadzalo, przeczytalm ja z zapartym tchem i tak sie zaczelo.
Mam ten egzemplarz do dzis, niestety ksiazki wydawane w latach 80 ubieglego wieku mialy jedna wspolna ceche- bylejakosc wydania.
Ta ksiazka przejechala ze mna wiele kilometrow, byla kilka razy na wakacjach, przez chwile mieszkala w kieleckim akademiku a potem wyjechala na emigracje.
Gdyby nie ksiazki Cmielewskiej pewnie mowilabym do mojej rodzicielki mama a nie matka, nigdy nie poszlabym do kasyna, nigdy nie zdecydowalabym sie na wyjazd za granice, moze nie mialabym tyle odwagi co mam.Pewnie bylabym calkiem inna osoba.

7 komentarzy:

  1. Też lubię książki Chmielewskiej choć odkryłam je znacznie później niż Ty. Jak przeczytałam pierwszą powieść to zapragnęłam następnych. Bardzo zmartwiła mnie wczorajsza wiadomość o śmierci Pani Joanny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przeczytalłam prawie wszystkie jej książki. Moi rodzice je zbierali, więc zarazili i mnie. Ileż to razy czytałam po kryjomu w nocy i niestety wszystko się wydawało, jak zaczynałam rechotać ze smiechu:) szkoda, że odeszła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie Chmielewska zarazila kolezanka z liceum, pozyczyla mi Harpie i wpadlam:P Do dzis prawie wszystkie ksiazki przeczytalam, ale moja ulubiona pozostaje Cale zdanie nieboszczyka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tez uwielbiam i czesto wracam do jej ksiazek. Przykro, ze odeszla

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nie przeczytałam ani jednej.Mimo wszystko mi przykro.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki Pani Joanny , to wielka strata dla czytelników. Mam i przeczytałam ( nie jeden raz ) wszystkie jej książki. Pisała dla wszystkich : dla dzieci ,, Pafnucy,, dla starszych dzieci 3 książki o Janeczce i Pawełku, dla młodzieży o Teresce i Okrętce też 3 książki. I dla całej reszty świata na dreszczyk i poprawę humoru. Przykro mi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham to szalone poczucie humoru :) Wielka szkoda i strata, że nie ma jej wśród nas.

    OdpowiedzUsuń