Milosc od pierwszego wejrzenia

Jest kilka ksiazek, ktore znam na pamiec i wszystkie sa autorstwa Joanny Chmielewskiej. Dzis moja ulubina pisarka odeszla na zawsze i nie naucze sie juz jej nowych ksiazek na pamiec. Zawsze bede wracac do tych, ktore juz znam. Pamietam dokladnie jaka byla pierwsza w mojej kolekcji to "Upiorny legat" dostalam ja na gwiazdke w 1989 roku.  Wtedy bylam za mala do tej pozycji ale jakos mi to nie przeszkadzalo, przeczytalm ja z zapartym tchem i tak sie zaczelo.
Mam ten egzemplarz do dzis, niestety ksiazki wydawane w latach 80 ubieglego wieku mialy jedna wspolna ceche- bylejakosc wydania.
Ta ksiazka przejechala ze mna wiele kilometrow, byla kilka razy na wakacjach, przez chwile mieszkala w kieleckim akademiku a potem wyjechala na emigracje.
Gdyby nie ksiazki Cmielewskiej pewnie mowilabym do mojej rodzicielki mama a nie matka, nigdy nie poszlabym do kasyna, nigdy nie zdecydowalabym sie na wyjazd za granice, moze nie mialabym tyle odwagi co mam.Pewnie bylabym calkiem inna osoba.

Komentarze

  1. Też lubię książki Chmielewskiej choć odkryłam je znacznie później niż Ty. Jak przeczytałam pierwszą powieść to zapragnęłam następnych. Bardzo zmartwiła mnie wczorajsza wiadomość o śmierci Pani Joanny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przeczytalłam prawie wszystkie jej książki. Moi rodzice je zbierali, więc zarazili i mnie. Ileż to razy czytałam po kryjomu w nocy i niestety wszystko się wydawało, jak zaczynałam rechotać ze smiechu:) szkoda, że odeszła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie Chmielewska zarazila kolezanka z liceum, pozyczyla mi Harpie i wpadlam:P Do dzis prawie wszystkie ksiazki przeczytalam, ale moja ulubiona pozostaje Cale zdanie nieboszczyka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tez uwielbiam i czesto wracam do jej ksiazek. Przykro, ze odeszla

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nie przeczytałam ani jednej.Mimo wszystko mi przykro.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki Pani Joanny , to wielka strata dla czytelników. Mam i przeczytałam ( nie jeden raz ) wszystkie jej książki. Pisała dla wszystkich : dla dzieci ,, Pafnucy,, dla starszych dzieci 3 książki o Janeczce i Pawełku, dla młodzieży o Teresce i Okrętce też 3 książki. I dla całej reszty świata na dreszczyk i poprawę humoru. Przykro mi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham to szalone poczucie humoru :) Wielka szkoda i strata, że nie ma jej wśród nas.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz