28 listopada 2013

Swiateczne "zrob to sam" dla kazdego

Odkad nasz dom opanowaly plyty winylowe, przygotowania swiateczne zeszly na drugi plan. Jednak wczoraj w tak zwanym miedzyczasie udalo mi sie przygotowac kilka nowych ozdob, musze spieszyc, bo u nas pierwsze ozdoby pojawia sie juz w najblizsza niedziele a choinka 7 grudnia.
Zaczelam od filcowej gwiazdy, zrobienie jej jest proste jak budowa cepa. Kazdy sobie moze taka zrobic, wystarczy kawalek filcu, nozyczki i klej na goraco albo zszywacz biorowy, linijka i olowek. Na powyzszym zdjeciu sa 2 gwiazdy w dwoch roznych rozmiarach.
Do wykonania wiekszej porzebny jest kawalek 30x45cm. Wycinamy 6 kwadratow o boku 15 cm, kazdy nacinamy jak na zdjeciu z nozyczkami, porem kazy kawalek zawijamy na zmiane jak na zdjeciach i zklejamy juz zszywamy konce. Robimy tak ze wszystkimi kwadratami, nastepnie przyklejamy wszystkie czesci tworzac gwiazde. To swietna ozdoba na drzwi, jedna taka zawisnie w firmie C. Szara gwiazda jest zrobiona z kwadratow o boku 10 cm.
Udalo mi sie zrobic tez 4 sznurkowe bombki, pierwszy raz zrobilam takie 7 lat temu i co roku obiecywalam sobie dorobic ich wiecej.
To kolejna ozdoba, ktora moga zrobic wszyscy i nie trzeba miec specjalnego sprzetu. Potrzbny jest sznurek, klej wikol, nozyczki i baloniki, opcjonalnie farba w sprayu.
Dmuchamy balon do wielkosci jaka nam odpowiada i wiazemy porzadny supel. Sznurek moczymy w kleju lekko rozcieczonym woda, najlepiej uzyc do tego jedno razowego talerzyka i mozna pomuc sobie pedzelkim.
Owijamy tym sznurkiem balon az nam sie znudzi i zostawiamy do wyschniecia w suchym i cieplym miejscu. Najlepiej bedzie jesli balon powiesimy. Ja nie posiadam suszarki do prania wiec uzylam stojaka do nut :)
Moje bombki tak sobie wisialy do rana, kiedy juz byly suche lekko popchnelam palcem miejsca gdzie sznurek za bardzo przykleil sie do balona i zrobilam dziurke zeby zeszlo powietrze. Ja niestety zastosowalam za duzo kleju i zrobila mi sie taka jakby blonka miedzy sznurkami, wiec powycinalam ja nozyczkami. 
Na koniec 2 z nich pomalowalam na niebiesko i srebrno, najlepiej robic to na zewnatrz. Jak widac na zalaczonym obrazku pogoda u nas piekna na pierwszy rzut oka, jak sie okazalo potem bylo jakies -5°C i wychodzenie golymi stopami na cementowe plytki jest malo sprytne. 

13 komentarzy:

  1. Gwiazda super wygląda i na pewno jest trwalsza niż taka sama z papieru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są te gwiazdki!
    Super kursik. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  3. O wow, i to są takie bombki ze sznurka o jakich ja marzyłam. Powalczę z tym klejem bo cudnie wyglądają.
    Ale gwiazdki chyba jeszcze bardziej mi się podobają :) ale tego się już nie podejmę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajne pomysły, muszę podpatrzeć bo wymarzyłam sobie w tym roku choinkę rękodzielniczo ustrojoną. a przy okazji zapraszam do mnie ww.haftkrzyżykowy.pl. Pozdrwionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewciu jakie super tutoriale dziękuję ci że taki post napisałaś buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna ta gwiazda i jaka prosta! :-o Muszę spróbować :) A bombki też świetne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko przedstawiłaś w taki zachęcający i czytelny opis , że mam ochotę coś takiego zrobić. Dzięki
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za ino, nigdzie nie mogłam się doszukać jaki klej najlepszy do tego
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sprawa :) A próbowałaś te gwiazdy robić z innego materiału? Ja ma sporo starych jeansów co ty na to?:)No może sama spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to raczej musi byc cos sztywnego zeby trzymalo forme.

      Usuń
    2. Tak też myślałam.No nic- jeansy może wykorzystam na patchwork jako osłonę na ramę łóżka? Jeśli starczy mi zapału ,by się za to zabrać.

      Usuń
  10. Kulki świetne :) robiłam podobne kilka lat temu.

    OdpowiedzUsuń