28 stycznia 2014

A kiedy mi sie nie chce gotowac

Jak ja dzis nie mialam ochoty gotowac obiadu to tylko ja wiem, bylam przekonana, ze nie mam nic w lodowce z czego mozna by bylo zrobic cos innego niz zwykle. Jednak jak weszlam do kuchni to mnie olsnilo. Okazalo sie ze mialam gotowy sos do makaronu z mielonym miesem czyli ragù, byly tez brokuly.
Brokuly ugotowalam szybko na parze, wrzucilam na patelnie z olejem czosnkiem i filecikami sardeli czyli alici. Ugotowalam jedno jajko na twardo do makaronu w wersji miesnej.

 Znalazalam tez kawalek mozzarelli do tego tarty parmezan i tak powstaly 2 dania jedno miesne drugie warzywne.
Brokuly wymieszalam z makaronem na wierzch dalam kawalki mozarelli i posypalam parmezanem.
Do miesnego dania dodalam pokrojone w kawalki jajko na twardo, mozna dodac groszek zielony, gotowana marchewke, oliwki czy co tam kto lubi. Na wierz jak poprzednio mozzarella i parmezan.
Zapieklam to w piekarniku w ceramicznych foremkach kupionych tydzien temu specjalnie na takie okazje. Camillo nie lubi brokulow i innych gotowanych warzyw, wiec dla niego byla wersja miesna a dla mnie wegetarianska.
W miedzyczasie przygotowalam tez kolacje co by czas zaoszczedzic wieczorem.
Zrobilam hummus to jest dani kuchni arabskiej. Ja znam je w wersji libijskiej, bo kiedys mialm kolege w pracy wlasnei z tego kraju.
Glowne skladniki to ciecierzyca i pasta sezamowa.tahina tutaj do dostania w kazdym supermarkecie w Polsce jak sie poszuka to tez napewno sie znajdzie.
Reszta skladnikow to czosnek, cytryna, olej z oliwek i odrobina wody moze byc ta z puszki  lub z gotowania ciecierzycy (namaczamy, gotujemy jak do zupy trzeba tylko sciagnac skorke, wlasciwie to sama schodzi)
Do miksera wrzucamy wszystko czyli ok. 250 g ciecierzycy, 1-2 lyzki pasty sezamowej sok z 1 cytryny, czosnek i solimy do samku. Miksujemy dolewamy troche oleju z oliwek a jak jest za geste to troche wody ma mies konsystencje gestego jogurtu.
Tahina to specyficzna pasta ma smak cos po miedzy sezamkami i nieslodzona chalwa. Jednak dodana do hummusu nie jest tak bardzo wyczuwalana dzieki cytrynie. Hummus najlepiej jesc po kilku godzinach wtedy wszystkie smaki sie dobrze wymieszaja. Ja wiem jedno zaraz po zrobieniu ma inny smak niz po jakims czasie. My jadamy go z surowymi warzywami, ktore C. lubi tym razem byla to marchewka i seler naciowy. Mozna jesc go z pieczywem najlepiej chrupiacym :),  lubimy go z tostowanym chlebem.
Taki byl nasz dzisiejszy obiad i kolacja a jak weszlam do kuch to wcale nie mialam ochoty nic gotowac.

3 komentarze:

  1. Mmm, wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam dzisiaj pierwszy raz humus i był pyszny. Wyszłedł mi co prawda dużo gęstszy niż Twój ale ja robiłam w wersji z dymką i kaparami, w przepisie nie było czosnku ale mój mąż orzekł, że właśnie tego tu brakuję.
    Humus z razowym chlebkiem własnej roboty pychota!!!

    Od dziś humus wchodzi na stałe do naszego menu!
    Pozdrawiam.
    Aga

    OdpowiedzUsuń